CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

BoOm...BoOm..BoOm...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sabtu, 30 Julai 2011

"Salam Ramadhan"

Assalamualaikum w.b.t...1st sekali Salam Ramadhan untuk semua Muslim yg bakal menyambut bulan Ramadhan yg akan jatuh pada 1 August ney...pejam celik,pejam celik sajekan...macam tidak percaya,yg kita sudah menghampiri bulan yg begitu indah & penuh bermakna ini..Syukur ke hadrat Ilahi,kerana aku di beri kesempatan untuk melihat bumi yg nyata ini & sama2 menunaikan ibadah puasa ini di tahun ini...Alhmdulillah....Bulan Ramadhan boleh di ibaratkan seperti musim bunga kerana ia akan menghiasi diri kita dengan dgn amalan2 yg penuh barakah & dapat menyucikan hati kita....sedang kita semua tau,pada bulan Ramadhan ini..semua syaitan & jin2 akan di ikat oleh-Nya..ney lah 1 kelebihan & keistimewaan yg kita perolehi...selain menahan lapar & dahaga,kita jge dpt menambah pahala kita..memperbanyakkan membaca Al-Quran,solat2 sunat & sebagainya...Ya Allah berilah aku kekuatan supaya di bulan yg mulia ini,aku dpt mengubah diri aku supaya menjadi lbih baik dari sebelum2nya...Insya Allah....aku pun teringin sgt nak g solat terawikh di masjid..mudah-mudahan kesampaian hajat ku ini..aku rindu zaman aku kat kolej dulu...teringat time g terawikh beramai-ramai...naik bas..dgn kwan2 aku...tu pon mse aku stdy kat Pahang dulu...seronok sgt2....sekarang ney memg xdapat nak jdi cam dulu kan...yg pnting pokok pangkalnya hati kita sendiri...xkan nak di suruh baru kita nak buatkan...nti namanya x ikhlas lah pulak..x rugi pon kalau kita buat amal ney...aku sendiri mengingatkan diri aku jge...mudah-mudahan puasa tahun ney,aku dpt tunaikan dgn baik...ape pon Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak..Puasa jgn x puasa taw.....neykan rukun Islam kita...renung2kan & selamat beramal...=)

0 orang yg suka merapu:

Catat Ulasan